Söker du efter svar?

Här nedan listar vi svaren på några av de vanligaste frågorna som vi får. Hittar du inte svaret på din fråga och behöver prata med någon? Vi på BizWell värdesätter den personliga kontakten och eftersträvar att förstå din affärsmodell och dina behov så tveka inte att slå oss en signal eller skicka oss ett meddelande via sidan "Kontakt".

Mailadresser

Ja, det får man. Det är dock viktigt att inse skillnaderna på vad som räknas som personuppgifter och vad som räknas som företagsuppgifter. Till privatpersoner är det aldrig tillåtet att skicka e-post reklam om det inte finns ett uttryckligt godkännande från mottagaren till just ditt företag att motta e-post från er. Kontakta oss om du har några frågor om detta så ska vi se till att guida er rätt.

Vi har en rätt så unik kvalitetsgaranti där vi utlovar minst 90% aktiva adresser i varje order. Ofta når vi dock så högt som 95-97% men vår garanti ligger på minst 90% och prissättningen är satt därefter. Om du mot förmodan skulle få mer än 10% s.k. hårda studsar i din order så ersätter vi kostnadsfritt med nya poster upp till garantigränsen eller ger er en kontokredit på motsvarande belopp för framtida köp om det skulle vara så att vi inte kan lösa nya adresser till dig.

Enligt gällande GDPR lagstiftning så får man under inga omständigheter skicka obeställd e-post reklam till privatpersoners mailadresser om det inte finns ett uttryckligt godkännande från mottagaren till just ert företag att denne har accepterat att motta mail från er. Vi kan hjälpa er att ta fram mailadresser till privatpersoner via kampanjer där målgruppen ger ert specifika företag sitt godkännande. Kontakta oss för mer information om det låter intressant.

Generella frågor

Företag kan betala mot faktura efter sedvanlig kreditbedömning, kredit/betalkort eller internetbank via Payson's säkra anslutning.

Om du har fått en avisering via sms, brev eller e-post att en kreditupplysning är uttagen på dig beror det på att en av våra kunder har tagit en kreditupplysning på dig. Det är endast den person som beställt kreditupplysningen som vet skälet till detta. Undrar du varför en kreditupplysning tagits på dig, kontakta frågeställaren som står angiven på upplysningskopian.